• Acasă
  • Despre proiect
    • Obiectiv, misiune, viziune
    • Valori
    • Despre echipă
    • Recomandări
  • Istorisiri
  • Dialoguri
  • Contemporane
  • Apariții în presă
  • Contact
Aici a statAici a stat
  • Acasă
  • Despre proiect
    • Obiectiv, misiune, viziune
    • Valori
    • Despre echipă
    • Recomandări
  • Istorisiri
  • Dialoguri
  • Contemporane
  • Apariții în presă
  • Contact

Istorisiri

Istorisiri cu pasiune despre patrimoniul cultural încărcat cu energia unor personalități care au contribuit la crearea lui. Povești și legende despre bijuteriile arhitectonice din România și cei ce le-au călcat pragul. 

10 cetăți din Dobrogea de Zilele Europene ale Arheologiei

10 muzee inedite din România

Viața și casele lui Enescu din România

Pe urmele lui Eminescu la Constanța

Casa copilăriei pianistei Silvia Șerbescu

Abația Cisterciană Cârța

Cele mai frumoase 10 biblioteci din România

Vila Bosianu și legătura sa cu Unirea Principatelor

Posts navigation

« Previous 1 2 3 4 Next »

Caută

Articole recente

  • O vilă istorică Beaux-Arts din centrul capitalei 22/03/2023
  • Interviu cu Patricia Butucel, co-fondatorul și directorul festivalului de muzică clasică din Iași Classix 25/02/2023
  • 72 de ore în Timișoara, capitală culturală europeană 22/02/2023

Aiciastat pe Instagram

#Aiciastat Dimitrie Bălescu în această vilă sp #Aiciastat Dimitrie Bălescu în această vilă splendidă aflată pe unul dintre cele mai elegante bulevarde ale capitalei. Vila a fost construită între 1911-1912 după planurile vestitului arhitect Paul Smărăndescu. Cu trăsături de “hotel particulier”, vila îmbină armonios elemente arhitecturale ce aparțin stilului Beaux-Arts academist francez: marchiza din fier forjat cu felinare de la intrarea principală, balcoanele franțuzești cu ancadramente bogate ce duc cu gândul la cornul abundenței, ghirlandele vegetale cu frunză de acant, figurile leilor de la cornișă ce simbolizează putere. Motivul frunzei de acant reliefată în fier forjat se regăsește atât în feroneria ușii principale cât și la balustrada scărilor ce fac legătura între antreu și salonul principal. Clădirea se află într-o zonă construită protejată și este înconjurată la rândul ei de clădiri elegante și monumente istorice.
 
Arh. Paul Smărăndescu, cel căruia îi datorăm această bijuterie arhitecturală, a fost o personalitate în lumea arhitecturală a începutului sec. XX. Reprezentant al burgheziei în ascensiune, decan și profesor la Școala de Arhitectură din București, membru al Comisiei Monumentelor Istorice, al Comisiei de Sistematizare a Primăriei Bucureștiului, a fost angajat ca architect-șef al Ministerului Cultelor și Instrucțiunii Publice și al Ministerului de Interne. S-a remarcat atât prin construcțiile sale în stil eclectic Beaux-Arts, cât și prin construcțiile în stil neoromânesc. A fost extrem de prolific, realizând peste 100 de proiecte arhitecturale.
 
Interiorul cu 16 camere are un farmec atemporal aparte. S-au păstrat plafoanele, câteva lambriuri, vitraliile ce străjuiesc scara monumentală de lemn, ușile cu cristal, feroneria de la scara antreului și de la intrare. În salonul principal a rămas pe perete o urmă de la o veche oglindă venețiană care înfrumuseța seratele dansante.
 
Vila este de vânzare pe @storia_ro, iar investitorii pasionați de arhitectură, istorie, artă și frumos au ocazia de a păși în timp și de a reda viața unei bijuterii arhitecturale cu accente franțuzești și cu elemente decorative păstrate peste mai bine de 100 de ani.
#ad
#Aiciastat de Ziua fericirii, cu zâmbete, chicote #Aiciastat de Ziua fericirii, cu zâmbete, chicoteli, jocuri și cuvinte inventate, povești și infinite cărți citite, nopți nedormite și emoții de la alfa la omega. Astăzi este și echinocțiul de primăvară: o zi ce marchează echilibrul naturii, ziua egală cu noaptea, lumină și întuneric deopotrivă. Așa cum astăzi natura și-a marcat echidistant echilibrul diurn-nocturn, așa ne creem și noi echilibrul în familie în fiecare moment!

Mulțumim @buruletz aka @deseneculumina pentru minunile de fotografii de primăvară! Ne-ai făcut o imensă bucurie! Prima primăvară a micuței F., un nou capitol și un nou început pentru familia noastră. Vă dorim o primăvară în echilibru tuturor!
#Aiciastat un anume Constando I. la naționalizare #Aiciastat un anume Constando I. la naționalizarea din 1950, pe frumoasa stradă șerpuită Candiano Popescu nr. 63. Imobilul Art Deco ia și el forma străzii și este rotunjit și echilibrat. Decretul de naționalizare nr. 92 din 19 aprilie 1950 îi ia proprietarului cele 3 apartamente pe care le deținea: povestea tipică prin care a început atât decăderea clădirilor de patrimoniu cât și șubrezirea sentimentului de proprietate și de grijă față de bunurile proprii. Să te transformi peste noapte din proprietar în chiriaș în propria casă frizează absurdul. Iar argumentația decretului spunea cam așa:
“- Pentru întărirea şi dezvoltarea sectorului socialist în economia R.P.R;
- Pentru asigurarea unei bune gospodariri a fondului de locuinţe supuse degradării din cauza sabotajului marei burghezii şi a exploatatorilor care deţin un mare număr de imobile;
- Pentru a lua din mina exploatatorilor un important mijloc de exploatare;
- Imobilele cladite care aparţin foştilor industriasi, foştilor moșieri, foştilor bancheri, foştilor mari comercianţi şi celorlalte elemente ale marei burghezii.
- Imobilele cladite care sînt deţinute de exploatatorii de locuinţe.
- Hotelurile cu întreg inventarul lor.
- Imobilele în construcţie, cladite în scop de exploatare, care au fost abandonate de proprietarii lor, precum şi materialele de construcţie aferente oriunde s-ar afla depozitate.
- Imobilele avariate sau distruse de pe urma cutremurului sau a războiului, cladite în scop de exploatare şi ai căror proprietari nu s-au îngrijit de repararea sau reconstrucția lor.”
#Aiciastat vă așteaptă mâine la ora 18:00 la s #Aiciastat vă așteaptă mâine la ora 18:00 la serata de primăvară la @a46.venue, cea mai “nouă” casă de patrimoniu de la 1915 care își deschide ușile pentru noi. Se spune că aici ar fi locuit și ar fi creat Milița Pătrașcu. Noi vom asculta notele muzicale de primăvară chiar în salonul unde se spune că ea și-ar fi creat o parte din sculpturi, în salonul care era inundat de lumina ce pătrundea prin ferestrele largi cu tâmplăria dantelată în lemn. 

Serata culturală va începe cu un spumant oferit de partenerii noștri de la @jidveiromania, ne vom plimba trecând din glasswand în glasswand pe urmele pașilor lui Dem. D. Simionescu Romniceanu, fiul unui cunoscut moșier din zona Focșanilor, care se pare că a fost sursa de inspiraţie pentru personajul Tănase Sotirescu Scatiu al lui Duiliu Zamfirescu, nepot prin alianţă. Este interesant că mama sa, Elena Constantinescu, era nepoata arhitectului Ion Mincu. Apoi vom asculta povestea parcelării Filipescu și a casei proiectate în 1915 de arhitectul Schmidiegen. Desigur că vom asculta un recital de muzică de cameră intepretat de cvartetul #Aiciastat: lucrări de Schubert, Vivaldi, Ceaikovski, și alte piese în interpretarea muzicienilor Ileana Ionești la vioară, Andrei Rubeli la vioară, Ștefan Tajti la violă și Teodor Chircu la violoncel, cu prezența solistică a mezzo-sopranei Hortenzia R. Forray. 

Mai sunt doar câteva bilete disponibile la link-ul din bio. Vă așteptăm!

Parteneri: @jidveiromania @sauvage_fleurs_dansantes @kaiacandles.ro @dalb_concept 
Parteneri media: @radioromaniacultural @igloo.magazine @cronicaridigitali @promenadaculturala @zeppelin.magazine @munteanurecomanda @interesting_times
#Aiciastat inginerul Alexandru Mircea Eliad care își deapănă memoriile într-un dialog cu Victoria Dragu Dimitriu, dialog publicat la @editura.vremea sub titlul “Povești ale Domnilor din București”. De fapt casa a fost ridicată înainte de 1847, dar a trecut prin transformări succesive, o modificare notabilă survenind între 1872-1863 sub noul proprietar, Athanasie Eliad. El a avut doi fii, pe Tasse și pe Theodor, Theodor fiind bunicul domnului Eliad care evocă cu duioșenie amintirile legate de această casă ce avea cândva grădină de trandafiri și flori de liliac. Theodor Eliad era președintele Clubului Hipic Român și pasionat de cai, atelaje și trăsuri. Își conducea chiar el trăsurile la șosea, până în Pădurea Băneasa, fie cu doi, cu patru sau chiar cu șase cai! Ritmul vieții în Casa Eliad era sub semnul tihnei: conservator și liniștit. M-a amuzat teribil povestea legată de refuzul instalării unui telefon. Nici aparatul de radio nu a avut mai mult succes: dacă Theodor Eliad a acceptat aducerea radioului în casă, după numai câteva zile l-a trimis înapoi. Modernitatea nu avea să își facă loc prea curând aici.

Iar această intrare spectaculoasă pentru recepțiile de familie l-a impresionat dintotdeauna pe nepotul Alexandru Mircea Eliad. El evocă astfel trăirile în fața sublimului oglinzilor cu reflexii infinite ce pregăteau intrarea în salon în copilăria sa:

“Se intra într-un fel de antreu, după care urmau scari, avand in stanga si dreapta niste oglinzi uriase, adica inaltimea lor cred ca era de vreo 6 m…Daca urcai scara aceea, te vedeai de zeci de ori, ceea ce eu, cand eram mic, consideram că e minunat. Ma duceam acolo și mă răsuceam cât puteam, ca să mă văd în oglindă, stânga-dreapta.”
#Aiciastat fascinantul univers al cărților de la #Aiciastat fascinantul univers al cărților de la @editura.vremea ce este adăpostit într-o casă antebelică, din beton armat și cărămidă, înălțată de inginerul Samuel Soru între anii 1914 și 1915. Casa are astăzi o arhitectură Art-Deco și o magie aparte: îi puteți trece pragul în zilele lucrătoare pentru a descoperi atmosfera de cultură tihnită și pentru a cumpăra minunate cărți la prețuri de editură.

Inginerul Samuel Soru a absolvit Școala de Poduri și Șosele, a avut o antrepriză de construcții și și-a ridicat această casă după propriile planuri. El a realizat parterul pentru mama sa și etajul pentru el. În timp a vândut ambele apartamente, iar în anii ‘50-‘60 a plecat la Paris. Apartamentul Editurii a intrat în posesia doctorului Constantin Daniel, medic psihiatru și orientalist, traducător din sanscrită și egipteana veche. El provenea dintr-o distinsă familie liberală. Apartamentul a aparținut de asemenea familiei doctorului Comorovski.

Am avut plăcerea de a sta de vorbă cu doamna Silvia Colfescu, co-fondatoarea editurii și păstrător al unui tezaur fantastic de povești. Vă invit să îi treceți pragul în timpul saptămânii și să vă bucurați de cărțile Editurii Vremea. Eu ador Colecția Planeta București, care îmi ghidează pașii pe urmele patrimoniului din capitală și vă recomand să intrați și voi în acest univers.
#Aiciastat a publicat un articol în noul număr d #Aiciastat a publicat un articol în noul număr de primăvară @alistmagazine, un articol numit “Călătorie în trecut”. Desigur că am scris despre case de patrimoniu, povestea lor și a personalităților care le-au dat viață. Am pornit din București unde veți “vizita” casa-muzeu a pictorului Alexandru Țipoia și @dorobanti16 cu emoționanta poveste a lui Dinu Brătianu. Apoi fugim la Iași să vă arăt Vila Sonet, la Sinaia și a sa Vilă Luminiș cu povestea lui Enescu și a Marucăi, la Sibiu să aruncăm o privire în casa farmacistului homeopat, și la Câmpina unde castelul Iuliei Hașdeu a fost chiar recent renovat. Nu vă spun mai multe, vă las să descoperiți voi casele-vedetă din numărul acesta! Găsiți revista în tot felul de locuri, saloane și cafenele minunate, proaspătă, gata de citit.

Mi-a plăcut mult și ieri la evenimentul de lansare la @artsafari_bucharest: am petrecut un mic dejun la muzeu inedit: luni dimineață o nouă vizită de matineu la Art Safari a fost de poveste.

Felicitări echipei și mulțumesc @alinaaliman pentru invitația de a scrie povestea patrimoniului în acest număr!
#Aiciastat vă invită alături de @a46.venue la o #Aiciastat vă invită alături de @a46.venue la o nouă serată culturală de primăvară într-o clădire de patrimoniu de pe Aleea Alexandru, din spectaculoasa parcelare Filipescu. Ne vom întâlni sâmbăta aceasta la ora 18:00 și vom înflori împreună notele muzicale pe aranjamente de lucrări de muzică clasică de primăvară în interpretarea Ansamblului cameral #Aiciastat.

Serata culturală va începe cu povestea casei în care se spune că ar fi locuit Milița Pătrașcu, casă ce a fost inițial proiectată în 1915 de arhitectul Schmidiegen, apoi vom asculta un recital de muzică de cameră. Programul recitalului de muzică clasică cuprinde lucrări de Schubert, Vivaldi, Ceaikovski, și alte piese în interpretarea muzicienilor Ileana Ionești la vioară, Andrei Rubeli la vioară, Ștefan Tajti la violă și Teodor Chircu la violoncel, cu prezența solistică a mezzo-sopranei Hortenzia R. Forray. 

Seara va fi presărată cu surprize și vom sta la povești cu interpreții și cu gazdele, așa cum deja ne-am obișnuit și cum ne place.

La eveniment se vor face fotografii și înregistrări video. Prin înscrierea și participarea la eveniment sunteți de acord cu înregistrarea materialului foto-video și cu prelucrarea datelor cu caracter personal. La @a46.venue Bubbles and More vă puteți delecta și un meniu variat de cafea de specialitate, vinuri și delicatese. Servirea va fi întreruptă în timpul recitalului și va fi reluată după finalizarea recitalului.

Biletele sunt disponibile la link-ul din bio. Vă așteptăm!

Parteneri: @sauvage_fleurs_dansantes @kaiacandles.ro @dalb_concept 
Parteneri media: @radioromania @igloo.magazine @cronicaridigitali @promenadaculturala @zeppelin.magazine @munteanurecomanda 

Fotografii realizate de @sebastianmoise pentru un shooting realizat alături de @dalb_concept, cărora le mulțumesc pentru ținute și atmosferă!
#Aiciastat Strada Smârdan, stradă vestită din C #Aiciastat Strada Smârdan, stradă vestită din Centrul Vechi al capitalei, ce a apărut pentru prima dată în documente istorice din secolul al XVII-lea. Am prins astăzi aceste secunde feerice printre frunzele înmugurite de primăvară și timpul parcă s-a oprit în loc. Și vreau să vă amintesc de concursul #PrimăvaraPatrimoniului prin care puteți câștiga un aranjament floral superb și un set de cărți de patrimoniu. Tot ce trebuie să faceți este să postați o fotografie, un reel, un story cu o clădire de patrimoniu care vă duce cu gândul la primăvară, să dați tag @aiciastat, @milkandhoney_events și @editura.vremea și să includeți hashtag-ul #PrimăvaraPatrimoniului. Abia aștept să văd creațiile voastre până pe 19 martie!

Strada Smârdan a fost atestată într-un document din 1 mai 1672 ca fiind uliţa care mergea de la Curtea Domneasca spre Biserica Grecilor. A fost cunoscută în 1710 și sub numele “Uliţa Târgului din Năuntru”, iar 100 de ani mai târziu era cunoscută drept “Podul ce merge de la Curtea Veche spre Hanul Șerban Vodă”. În documente din secolul al XIX-lea strada a mai purtat şi denumirea de Uliţa Nemţească, apoi Germană, fiind trecută astfel şi în Planul orașului din anul 1871. Din 1878 odată cu câştigarea independenţei, strada a fost denumită Smârdan și se prelungea cu strada Calea Rahovei. Ambele nume au fost date după orașele bulgărești unde trupele române au avut victorii importante în Războiul de Independență din 1877.

Iar clădirea care se întrezare așa de frumos printre frunze era la 1911 în proprietatea unui anume Menelas Gherman. În timp a fost și “Biroul Central de Comande” pentru Brichetele Vulcan (realizate de societatea Ruzicka, Elias & Taubes), despre care o reclamă de epocă spunea că sunt “Cele mai bune, cele mai igienice, cele mai curate, cele mai eftine”. Vă arăt pe stories reclama superbă. Societatea Ruzicka, Elias & Taubes acționa în domeniul industriei petrolului, deținea sonde, puțuri, terenuri în Prahova, trăsuri și căruțe. Și știm că la 1905 era principalul acționar al nou-înființatei societăți petroliere Colombia. Apoi în clădire a funcționat o Giuvaergerie și Ceasornicărie, apoi a fost semi-abandonată, iar acum a primit un nou lustru.
  • Acasă
  • Politica de Confidențialitate
  • Contact
© 2023 Aici a stat. Bento theme by Satori